Lieve Moeders Trainingen Forums Algemeen forum 30 dagen mindful met je kind

• Immy Hoitinga

Lid
    5 februari 2025 bij 19:03

Elke avond neem ik mij voor het morgen sus of zo te doen… maar richting halverwege de middag verzand ik weer in stress, overprikkeling, controle en tegen bedtijd ben ik geen leuke mama meer πŸ™

Tips hiervoor? Ik ben een alleenstaande mama met 3 kleine kindjes (5,3 en 1 jaar)

• Marjolein Mennes

Moderator
      20 februari 2025 bij 00:13

Lieve Immy, vermoeidheid is soms een teken dat we teveel ons best doen.. Soms kan een goed voornemen in de ochtend dan juist verwachtingen scheppen die dan niet uitkomen en dan raak je gefrustreerd. Wat als je intentie is: vandaag blijf ik dicht bij mijzelf.

• Suzana De Lange

Lid
    3 juni 2025 bij 08:21

Hoi, Ik heb een vraag over dag 2. Wat is een voorbeeld of wat te doen in plaats van reageren vanuit angst? Bijvoorbeeld een kindje wil iets niet doen, ipv “doe dit, of…” en boos worden, dan wat is een goede voorbeeld? Wat ik probeer te doen is het duidelijk zeggen waarom iets mag niet en wat mag wel maar soms het veroorzaakt dat mijn kleine boos wordt.(Ze is 1.5 jaar oud en begrijpt niet alles tuurlijk) Dan probeer ik dat wij gewoon weg gaan of iets anders doen zo dat ze vergeet dat ze boos was en waarom. Bijvoorbeeld weg gaan van de speeltuin. In een winkel iets niet kopen dat ze wil en weg gaan. Enz. Dus omgeving veranderen. Maar ik weet niet wat het beste is. Mijn Nederlands is niet heel goed excuus. Groet, Suus

• Marjolein Mennes

Moderator
      12 juni 2025 bij 10:32

Afleiding helpt zeker bij dat soort overgangen. Een kind van 1,5 hoort niet graag β€˜nee’ en het is niet erg als ze dan boos wordt. Meestal kun je door haar aandacht te verleggen makkelijker die overgangen maken.

Log in om te reageren.